Adelaide - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Wilma - WaarBenJij.nu Adelaide - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Wilma - WaarBenJij.nu

Adelaide

Door: Wilma

Blijf op de hoogte en volg Wilma

03 Februari 2016 | Australië, Adelaide

Vanuit Melbourne met de bus naar Adelaide een reis van 12 uur. Een aantal stops gehad en heel veel kleinde dorpjes gezien. Wat opvalt is toch de droogte, je hoort ook iedereen zeggen dat het weinig geregent heeft.
De mooie grote bomen die lijken op grote reuzen hahaha een beetje als de bomen uit Lord of the rings, kon alleen geen foto maken.
In Adelaide heb ik een BB geboekt dwz een slaapkamer in een huis waar de bewoners zelf ook wonen. Je deelt de badkamer met de andere reizigers. En buiten verwachting ontzettend leuk hele aardige mensen, behulpzaam en vriendelijk. Ophalen van station afzetten op vliegveld enz.
Adelaide is een prachtige stad met veel musea, leuke winkeltjes en een prachtig strand. Verder hebben ze een prachtige botanische tuin en een ontzettend mooie dierentuin.Toen ik er was was er ook een bierfest, zag je mensen in lederhozen en dirndeljurken lopen, strangeeee
Vaak naar het stran gegaan, 10 minuutjes vanuit de BB lopen.
Ennnnn in Adelaide zijn ze op zoek naar mensen die met ouderen willen werken en de nederlandse taal als moedertaal hebben.
Morgen vertrek ik naar Alicesprings ennnnn leuke verrassing Ellen komt. zij heeft een last minute geboekt en komt mij 2 weken gezelschap houden. Ze is stoerder als ik dus ze zal wel voor het ballonvaren en de helicoptervluchten gaan hahaha
Ben erg benieuwd naar het rode binnenland van Australie dus tot schrijfs.

Allemaal bedankt voor jullie leike reacties. En broertje Limburgs schrijven is niet een van mijn sterkste kanten maar ik kon het nog nrt lezen hahaha.

  • 03 Februari 2016 - 13:50

    Wil:

    Ha Willema!!

    ik lees nu voor het eerst je verslagen! Dacht steeds dat wurmenwimke spam was en heb het steeds weggeklikt. Haha.
    Super dat je dat deze reis in je eentje durft te maken. En je hebt al een hoop gezien!! Wauw!!
    Leuk dat je nog gezelschap krijgt.
    Veel reisplezier en geniet momenten wens ik je.
    Groetjes!!
    Wil

  • 04 Februari 2016 - 11:38

    Yvonne:

    Geweldig Wilma! Wat maak je mooie dingen mee!! En dan krijg ook nog twee weken company, hoe leuk is dat!
    Nou dat wordt solliciteren in Adelaide! Lekker keuvelen met de ouderen die ooit naar het mooie Australië zijn geëmigreerd.
    Veel plezier nog, lekker blijven genieten! Dikke knuffel

  • 13 Februari 2016 - 14:18

    Margreth :

    Hihi...geweldig. Haha..azijnpissers zijn toch internationaal hè haha... gelukkig hadden jullie wel genoeg humor om vrolijk te blijven. Wat prachtige ervaringen heb je weer opgedaan. Gelukkig kunnen we meegenieten door je schrijfsels en foto's. Have fun!!! Knufs xxx

  • 13 Februari 2016 - 14:19

    Margreth :

    hihi...bovenstaande reactie hoort bij je busreis naar Darwin. Op de een of andere manier krijg ik vaak mijn reacties niet gepplaatst. maar nu het lukte was het bij het verkeerde stukje ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wilma

ik ben moeder van 2 prachtige, lieve en reislustige zonen en schoondochters.En niet te vergeten omi van Chris en Jimmy

Actief sinds 27 Aug. 2013
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 10823

Voorgaande reizen:

07 Januari 2018 - 15 Maart 2018

Australia, New Zealand, Singapore anddddd Vietnam

07 Januari 2016 - 17 Maart 2016

Rondreis door Australie

05 Januari 2014 - 27 Februari 2014

Samen op reis en GENIETEN

Landen bezocht: