Uluru,Kata Tjuta, Kings canyon. - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Wilma - WaarBenJij.nu Uluru,Kata Tjuta, Kings canyon. - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Wilma - WaarBenJij.nu

Uluru,Kata Tjuta, Kings canyon.

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Wilma

12 Februari 2016 | Australië, Alice Springs

Een dag in Alice springs en dan al op avontuur en wat voor één. Een drie daagse outbacktour!!!! We werden op een onchristelijke tijd opgehaald met de bus door Nick, na nog een aantal mensen opgehaald te hebben ging het van start. Nick had al gezegd dat de bus wat "kuren" vertoonde maar dont worry to much about it , nou dat hebben we geweten. De eerste 50 km gingen geweldig en daarna was het steeds raak, we merkten al dat als de bus wat langzamer ging rijden we niet veel later aan de kant stonden omdat ie afsloeg, 2 minuten wachten en daar gingen we weer. Wij zagen er de humor wel van in maar er waren mensen die vonden het minder geslaagd ook omdat de airco niet deed wat ie doen moest. Uiteindelijk toch aan gekomen op onze campingsite, er stonden tenten op poten maar die waren voor later zorg,eerst lunchen en daarna weer in de bus Nick had een ander busje geregeld die wel reed en had een gezellige piep in de bocht alweer humor voor ons ( en pffft alweer zeurkonijnen want de airco deed het ook niet) en toen was het zover de beroemdste steen van Australië Uluru, de meeste kennen hem onder de naam Ayers rock. Prachtig en veel geleerd over de aboriginals. De volgende bestemming was de sunset van deze beroemde rock, je ziet de kleur voor je ogen veranderen. Terug op de campingsite hebben we gegeten, macaroni met ofwel vegetarisch of kangoeroe ragout, daarna was het al tijd om onze tent op te zoeken (je kon ook slapen in een swag maar vonden we net tikkie te avontuurlijk) want de volgend dag was het weer vroeg dag.
Na een douche en ontbijt op pad om naar de berg Kata Tjuta, er was ons gezegd genoeg water mee te nemen omdat de track warm en best pittig zou zijn. En hij was pittig maar geweldig zoveel kleuren en moois gezien kijk maar naar de foto's. Na deze wandeling waren we toe aan een verfrissing en konden we in een resort lekker even zwemmen, de lunch hebben we daar ook genuttigd en toen mochten we weer in onze bus om naar de volgende campingsite van Kings Canyon te rijden, deze keer gingen de eerst 80 km zonder gedoe maar helaas toen was het weer raak we zijn uiteindelijk toch aangekomen,onderweg nog een keer gepland gestopt om hout te sprokkelen voor het kampvuur want daar moest op gekookt worden. Deze keer was de campingsite echt in de middel of niks, en toilet en douche waren een golfplaten hutje zonder deur daardoor had je wel bij elke bezigheid daar een geweldig uitzicht. De maaltijd was heerlijk, rijst met kip en brood en natuurlijk een vegetarische mix. Vandaag ook weer op tijd in onze tent want de dag daarna moesten we vroeg beginnen aan onze trail van de Kings Canyon want die sluit om 11 uur smorgens ivm met de hitte.
Dag 3 alle spullen weer gepakt en naar Kings Canyon gereden dat ging zonder problemen, want we hadden de bus geruild. ( uhm toch een minpuntje want boven de tachtig voelde je je ingewanden schommelen van de fibratie , wij vonden dit wel weer komisch maar je raad het al de zeurkonijnen niet ) maar de airco deed het min of meer. De trial begon met een trap die hartattack hill genoemd wordt, best hoog maar prachtige omgeving en mooie kleuren. Eenmaal boven was het pad beter te belopen, waar gister op Kata nogal wat losse stenen lagen waar je voor moest uitkijken was dat hier niet dus net wat eenvoudiger te lopen. Wel moest je de verplichte 3liter water meeslepen dus maar snel de eerste 1,5 weggedronken dat scheelde weer gewicht. De kloof was ongelovelijk mooi en kon niet ophouden foto's te maken na ongeveer drie uur te hebben gelopen habben we het gehaald , en weer erg warm dus de beloofde zwempartij was zeer aangenaam. Na een lunch met worstjes en hamburgers kon de rit naar Alice springs beginnen. Als toetje kregen we nog een rit door ruig terrein waar het normaal gesproken helemaal rood is van het rode zand maar op moment was het er erg groen omdat er in de tijd ervoor veel regen was gevallen. We werden als eerste weer bij ons hotel afgezet want deze bikkels moesten de greyhoud bus naar Darwin halen .

• 13 Februari 2016 - 14:24

Margreth :

Prachtig geschreven, toch lachen zo'n rit die niet zo helemaal smooth gaat. Die azijnpissers moesten maar eens jullie voorbeeld volgen en er ook de humor van in gaan zien. Hoort toch biij het avontuur. Hihi...zo'n soort toilet hadden Hub en ik toen we die paar dagen in die yurt in dat dierenpark in Frankrijk logeerden. Op de po nog kunnen genieten van de natuur :) Ik ga zo je foto's bewonderen.

knufs xxx