Melbourne - Reisverslag uit Uranquinty, Australië van Wilma - WaarBenJij.nu Melbourne - Reisverslag uit Uranquinty, Australië van Wilma - WaarBenJij.nu

Melbourne

Door: wurm

Blijf op de hoogte en volg Wilma

13 Februari 2014 | Australië, Uranquinty

Hallo,
Nadat wij een uur in cootamundra gewacht hadden op ons aansluiting met de xpt trein naar melbourne,vervolgdenwij onze reis.
Het was een warme dag 42 grdenen de trein was al laat ,maar wij bleven cool. De airconditioning was defect dus de trein moest de snelheid vertragen.

7uur verder arriveerden wij in melbourne.
Het geluk was met ons meegereisd want onze kamer had een defecte airconditioning. Lief kijken en toen werd ons kamer geupgrade,, en gelukkig maar want het was een kleine kamer zonder raam. En daarna hadden wij een kamer met een view van de stad. :-)
Melbourne is een busy , stad maar veel oude gebouween en steeds groienende stad met veel moderne architectuur.
Shoppen in melbourne is geweldig.
De rivier stroomt door een gedeelte van de stad. Wij hebben aan beide kanten gelopen . Aan een kant is een mega grote mall met casino restaurants bestemd voor mensen met meer centen. Eveneens de vele luxe boutiques met fashion kleren en sieraden, och ja wij zijn tevreden met de afdeling bovenin ergens in een hoekje De fpod court waar je een maaltijd kunt kiezen voor ongeveer 10 dollars-of iets meer .
Volgende dag heeft min vriendin Sue ons bij de hotel opgehaald met onze koffers.
Zij heeft ons 2 mooie plekken laten zien (de natuur kanten )van melbourne.
Een strand met een pier en later een mooie rivier met bos (bush) cafe. Daar kon je mooie wandelingen maken of roei boten huren. Hapje eten. Prachtig.
Namen van deze plekken moet ik nog opzoeken. :-)
Toen heeft sue ons naar de vliegveld gebracht en gaat ons reis door naar Hobart Tasmanie.

• 16 Februari 2014 - 12:12

Margreth:

Het geluk lag dus gelukkig ondanks de pech ook op de loer. Leukere kamer, mooie view én airco